Tuesday, June 06, 2006

Pening Kepala

Petang tadi aku dah buat keputusan untuk berenti dari terus join BAKSIS. Dah lama dah aku nak brenti actually, tapi bila tengok muka akak tu (aku punya assistant), aku tau dia betul2 berharap yg aku akan stay sampai program tu habis. Tapi aku terpaksa stop jugak sebab aku rasa aku dah tak boleh nak bagi komitmen lagi. Lagipon, management program tu banyak yang tak terurus. Aku rasa aku tak berani nak tanggung risiko. Aku masih ada banyak benda lagi yg nak difokuskan. So...aku pon ber'sms' dgn dia untuk menyampaikan hajat yg aku dah lama nak luahkan tu, sebab klu face 2 face dgn akak tu memang aku tak sampai hati (She is no cute n hardworking!) Mula2 aku pusing2 dulu, cakap pasal keje2 yg perlu dia siapkan. Pastu baru aku cakap yg aku nak quit. Ntah aku tak ingat apa aku tulis, n dia just balas "OK..tq!" Pastu dia terus tak balas msg2 aku yang seterusnya... sedih siot... tu tandanye hati dia berkecai ke apa... terus diam... or aku yg pikir bukan2. Ish... tak kan nak kena mintak maaf pulak kot..

Malam tu pulak, aku ada meeting CENSERVE Family Day. Aku yang berposisikan seorang budak PC mengalami agak banyak masalah. Tapi sumer benda tu pon aku boleh handle, but certain masalah tu memerlukan usaha yang lebih untuk aku atasi. Bukan xboleh. Tapi malas siot... lps pegi male sport complex, kena pegi female sport complex pulak. Dah tu pulak, job scope lepas belum settle, kena tambah lagi dengan job scope baru. Ntah naper aku rasa macam blur giler jadi PC kali ni. Nak kata this is my first time, xjugak. Ntah la. Malam tu lps habis meeting kepala aku naik sakit n pening. Tapi aku cuba kawal perasaan aku supaya aku tak mudah naik marah bila job scope aku di tambah dan di tambah lagi. Masa meeting, aku dah lari fokus buat sementara waktu. Nasib baik aku bawak Mira kali ni untuk assist aku. Assistant aku yang kat dlm list committee tu ntah hilang ke mana. Mira memang baik hati dgn aku n pandai berkata2 untuk bagi kepala aku lebih selesa dan tak braper nak serabut. Hmmm... masa GOMA dulu pon dia banyak bantu aku. Aku rasa dia tu macam betul2 memahami aku. Cukup la. Jgn puji lebih2 nanti orang cakap macam2 pulak. Thanks to her a lot...

"Manusia dikurniakan kebolehan untuk terbang, tetapi mengapa memilih untuk merangkak sepanjang hayat..." - AR RUMI - Quoted by Mira...

5 comments:

Anonymous said...

wah!activenya.....byk btul kerja tambahan yg kau buat.hehe.....patutla makin hari nampak makin kurus.mkan byak cket,lebihkan sayur.society perlukan huzaifah yg bertenaga....!x gitu.dun give up!pepun, u know the best 4 urself ;)

Jai said...

Aku memang aktif. TApi rasanye tak la sampai lupa makan zati oii. Klu bab makan, aku ni boleh aje. Tak ajak pon tak pe.. tapi aku tak tau naper badan aku tak naik2. Hmm... nasib baik schedule kat sini tak sesibuk macam masa kat matrik. Aku tak de masalah yang ketara dlm membahagikan masa study dan sosial. Thanks 4 ur honesty!

(Saper la si zati ni yg berani komen aku kurus...)

Anonymous said...

hehe....
bukan kutuk la....cakap jea... mmm....same ke?
ala,x kan marah kot.jgn la sensitif sgt....:)
release tension,nak final kan....

Jai said...

Tak de terasa nye... K.. Gd luck exam ye zati...

Unknown said...

ohoho.. jom kite melakukan proses pemindahan lemak nak jai?? ahahhaha~ adeh~ bila nak kurus nih~