Thursday, June 08, 2006

Aktifkan Dirimu!

Pagi tadi aku banyak rushing di sekitar cafe HS dan ECONS. Sekejap ada orang nak jumpa kat sana, pas tu sekejap lagi ada orang nak jumpa kat sini. Padahal pada masa yang sama, aku tengah menunggu orang kat library masa tu. Tiber si Din pulak antar message yang aku kena submit master plan dan tentative kpd Abg Din kat STADD. Hello... did anyone mention or remind me about the sudden task? Nasib baik aku dah prepare bendalah tu awal2 lagi. Skali aku pegi STADD, Abg Din pulak tak de. Aku pon contact Ismail (PC Humanitarian Week) untuk meleraikan masalah ke'blur'an otak aku time tu. (Dia ni pakai Celcom! Abis kredit!) Last2 aku submit kat dia je. Pas tu dia mintak flow chart pulak. Aku terkezut kejap. Apahal mamat ni mintak flow chart committee aku pulak? Din (aku nyer program manager) tak de bagitahu apa2 pon pasal aku kena submit flow chart skali. Ish... susah la kalau berada di bawah unexperienced leader. That's why people who have more experience get higher priority in the job market. Ntah apa yang ada kat dalam kepala dia aku pon tak tau.

Oleh itu, instead of aku mintak pertolongan PM, baik aku pegi rujuk kat Muslimah (Asst. PM) apa yang perlu aku buat. Bincang punya bincang, aku buat desicion untuk sms sumer committee about da sudden changes. Sumer kena submit master plan dan flow chart at keast until tomorrow (Friday) evening. Hmmm... Oleh kerana kredit aku dah tinggal seciput yang amat sangat, aku pon sms H/C yang pakai maxis sahaja. Huhu... cukup2 aku tinggal lagi 5 sen shj. Ntah biler lagi nak topup aku pon tak tau. Peluang untuk claim balik bukannye tinggi! Pas tu sumer yg pakai nombor celcom aku mintak si Mus yang tolong SMS kan. Thank You Mus..

Petang tu aku makan dgn Roha. Dia kata dia ajak kawan dia join skali. Ntah ke mana pulak dia pegi... Last2 aku makan dgn berdua je dgn Roha. Pas tu baru aku prasan yang ada certain Caring Club members yang nampak akau makan semeja dgn ROha. huhu... Mesti la aku teringat yang budak2 tu pernah tanya aku samada si Miera tu awek aku atau tak sebab tempoh hari aku bawak Miera pegi meeting CENSERVE Family Day. Nampak akrab betol. Berbincang pasal program macam berdating. Huahuahua. Pas ni, tak mustahil diorang akan tanya samada pompuan yang makan dgn aku hari tu awek aku atau tak. Kalau diorang tanya mana satu awek aku, aku akan jawab "Knaper? Aku ada 4 awek kesemuanya. Mira, Roha, Dai, Nad. Dah cukup kuota!" Baru terdiam diorang. Ala... sumer pon dah macam adik-beradik aku. Suka hati korang la apa korang nak cakap. Aku tak kisah sangat. Dah mulut orang suka cakap macam tu.. Aku memang aktif, hidup ku agak bersosial. Tapi, tak de la yang terlalu melampau. Hanya sekadar membincangkan perkara2 yang berkaitan sahaja, of course sedikit gurau senda untuk mengelakkan tensen dan suasana yang dingin. Memang kalau nak diikutkan makan duduk semeja tu dah salah, tapi kitorang yang macam siblings ni dah tak braper nak kisah. Dalam masa yang sama, kitorang tetap peka dgn batasan dan adat pergaulan kami sebagai orang melayu yang beragama Islam (Uiks...Roha orang jawa!).

Hmmm... Buat yang dah bercouple, better inform. Kalau aku dah tau yang dia tu dah ada balak, takkan aku nak makan berdua-duaan dgn dia kot. Nak lebam bijik mata?!

Dari kiri: Dayah, Nad, Miera, Roha

Mahfuz at the back and Hilmi at the center

We are family

Our beloved society at matriculation center : MCHUSS

13 comments:

Unknown said...

aku nak quote satu2 isi entry ko jai, tanda memeriahkan ruangan komen... sedia!!!

Unknown said...

That's why people who have more experience get higher priority in the job market.
plus, those who are succesful in thier study will get extra bonus i.e. ar-rizq, and surely the market are looking for them with full priority... i wish we'll be among them.... ameenn...

Unknown said...

Oleh kerana kredit aku dah tinggal seciput yang amat sangat, aku pon sms H/C yang pakai maxis sahaja. Huhu... cukup2 aku tinggal lagi 5 sen shj. Ntah biler lagi nak topup aku pon tak tau. Peluang untuk claim balik bukannye tinggi!
aku ade join satu syarikat ni, tiap bulan aku akan dapat topup RM60 dan biasanya that is more than enough for a period of one month, bagi aku la..bayar setiap 4 bulan RM115. bayar sekali je, pastu the rest of the time in 4-month period, silalah menikmati dengan bersenang lenang... aku dah guna skim ni setahun setengah... berminat?

Unknown said...

Pas tu baru aku prasan yang ada certain Caring Club members yang nampak akau makan semeja dgn ROha. huhu... Mesti la aku teringat yang budak2 tu pernah tanya aku samada si Miera tu awek aku atau tak sebab tempoh hari aku bawak Miera pegi meeting CENSERVE Family Day. Nampak akrab betol. Berbincang pasal program macam berdating.
sape budak2 tu ok~ ahahah~ nampak sangat budak2 tu amat caring dengan ko... :)) <-- buat kat YM... no offense ok~ just kidding

Unknown said...

Kalau diorang tanya mana satu awek aku, aku akan jawab "Knaper? Aku ada 4 awek kesemuanya. Mira, Roha, Dai, Nad. Dah cukup kuota!" Baru terdiam diorang.
:)) <--buat kat Ym gak..
hekeleh... ko dh sedia dengan jawapan rupenye?! ahahahh~
nampak sangat ko jadi perhatian, tapi nape la mamat ade rupe cam ko ni tak lekat sorang pun? adeh~ ke ko yang terlalu memilih~ ahahhahah~ no offense.. just kidding..

Unknown said...

Dalam masa yang sama, kitorang tetap peka dgn batasan dan adat pergaulan kami sebagai orang melayu yang beragama Islam (Uiks...Roha orang jawa!).
aku jawa+banjar+bugis, tapi nape dalam surat beranak tulis "melayu"? adeh~
bagus kalo ko SEDAR batas2 yang sepatutnya.. just wanna remind you, jage ikhtilat... kekadang ni pompuan nampak jantan ade rupe sikit, mula dia nak menggetik... dapat plak mamat tu memang layan dia, lagi suka la dia.... ahaha~ aku cakap secara general... tak point kat sesape but people known as "perempuan"..

Unknown said...

Hmmm... Buat yang dah bercouple, better inform. Kalau aku dah tau yang dia tu dah ada balak, takkan aku nak makan berdua-duaan dgn dia kot. Nak lebam bijik mata?!
ala... agak2 kalau mamat pakwe minah tu nak serang ko, ko kluar kan la silat ko... jai ni nampak je kedengking, tapi ade ilmu silat ok! *jai sila tambah berat badan sikit :))
nak makan berdua tu tak kesah, yang penting pakwe merelakan... tak gitu? ahahaha~ *ade ke masalahnye?

Jai said...

Pergh... szakif.... banyak giler komen skali antar. Tapi aku suka. Huahuahua... thanks!

Unknown said...

ahaha... no problem... aku banyak mase boleh rr.... aku tak janji lain kali bley buat camni lagi... ahhahah~ oh... ade gambar pulak... hm~ sape name mamat tu? dulu satu mahalah UKC2 tapi haram aku bertegur sapa ngan dia... then mane satu Mira, Roha, Dai, Nad? sila terangkan ok~

Jai said...

Kau tunding la kau punya cursor tu kat gambar2 tu. nanti dia kluar la nama budak2 tu k...

Chika Chika said...

Oooo... awek ada 4 eyh? koleksi awek... bley bukak museum satu ari nanti... uuuulalalal~


tp apsal laki salu bini 4, tapi zaman cinta, awek jarang pasang 4. apsal? apsal? apsal?

Jai said...

Ala... bukan awek pon actually. Kitorang sumer kawan karib.

...Berkawan diatas satu visi dan misi yg sama, ukhwah fillah menjadi matlamat kami. Kitorang punya ideologi dan gerakan tersendiri. Gerakan kiotrang jgk dah ada nama pon. Klu boleh di'establish'kan kat UIA ni, mesti best giler.

Answering ur question, klu 4 orang tak berbaloi la bukak museum. Simpan kat rumah sudaaaah...

Lelaki selalu bini empat sebab digalakkan dalam Islam. Masa bercouple awek jarang pasang 4 sebab tu yg dipanggil cinta 'setia'. kan? kan?
HOHOHO!!

(pandai pulak aku mengulas dgn cara yg tersendiri..)

Unknown said...

owh... aku guna mozilla tak kuar pun name... jab pasni aku gune IE plak.. tgk kuar ke ta name diorang... adeh~