Wednesday, June 07, 2006

Web - Based Course Registration

Sekarang ni sumer geng2 aku tengah sibuk dgn plan A, B dan C. Dalam lagi sejam, diorang akan register subjek yg diorang nak untuk sem depan. Aku pon ntah naper boleh sibuk join diorang skali. Tapi aku try la tolong Roha sikit-sikit. Dia ada kelas Poli petang ni. Diorang sumer ambik sbjk BI. Yang aku ni tak tau lagi bile. No matrik aku bukannye 053XXXX. May be tunggu sem 2 kot... Rata2 contact hour diorang adalah 18 - 22. Banyak tu... aku paling maksimum buat masa ni pon just 16.5. Tengokla macamane. May be aku akan add/drop lagi bile course registration ni dibuka pada sem depan.

Agaknye macamana dgn universiti lain? Kat sini nak add subject kena brebut-rebut. Website UIA menjadi tumpuan sumer mahasiswa UIA tak kira dari tahun pertama hingga ke tahun akhir. Sumer orang pon sibuk untuk belek-belek jadual lecturer mana yang available. Lepas dah siap diorang draft jadual diorang, sumer pon prepare untuk login ke page add/drop tu. Tepat pukul 5pm, page UIA akan jadi berat bila nak masuk. Tapi yang tak tahannye kitorang sumer bukannye online kat lab kitorang sendiri. Kitorang online kat Kuliyyah of Sciences (Budak Human Sciences online kat Sciences department... mestila ada yang tak puas hati!). Hmmm... aku nampak ada beberapa orang yang memandang kami dgn penuh curiga... Tau ke diorang yang kiter ni bukan budak Sciences? HOHOHO...

Apa pon good luck to all of you. Moga korang dapat subjek yang korang kehendaki. :)

No comments: