Tuesday, August 15, 2006

Minggu Kejam Sedunia - Hanya ada dalam kalendar KaFiE.

Aku tak tahu macamaner boleh ada Minggu Kejam Se-dunia (MKS). Diorang suka-suki tambah minggu sendiri kat dlm kalendar. Sekali dgr, ntah naper tiber aku teringat kat Adolf Hitler. Tak nak la aku beceriter pasal dia. Yang tak tahannye MKS ni dah berlanjutan sampai berminggu-minggu. Klu nak dipanggil Berminggu-minggu Kejam Sedunia macam tak best pulak... Tensen aku dikerjakan. Sembang sama2 kawan selamba aje dipanggil pinggan dan mangkuk. Dgn ini Delegasi KaFiE declare "friendly-war" sama kitorang. Ada la beberapa kejadian... aku rasa diorang kadang2 memang kejam betul dgn aku. "Jgn terasa... Minggu Kejam Sedunia" kata diorang. So, nevermind... macam la aku tak berlaku kejam dgn diorang... To make it short, let me list down some of kejam elements in MKS:

  • Yang aku paling ingat, Roha merajuk sakan bila kitorang blah time dia tgh lapar, letih, baru nak makan. Hehe... last2 makan roti canai aje. Letih aku memujuk.
  • Aku rasa mulut semua orang dah start expired insuran. Aku beberapa kali dipanggil *****. Pergh.... down giler...
  • Mahfuz call sumer geng2 KaFiE, tapi tak de sorang pon yang angkat. Aku henset kong daa...
  • Aku beberapa kali bagi Yassin down. Apa isu xpayah criter arr... Nanti dia bunuh aku.
  • Program AKHI korang tak join. Tapi aku paham. hmm...
  • Dah bbrape hari yassin tido tanpa bantal. Sape lagi klu bukan aku yg kebas. Hari tu dia semangat nak pegi kotaraya, last2 tak jadi.
  • (Her name has been removed due to her request) ajar Statistic laju sangat. Tiber...

Tapi yang paling kejam dlm MKS yang aku ada buat ialah telah merosakkan hubungan silaturrahim aku sendiri dgn seorang sister tu krn aku dah hilang pertimbangan which priority must comes first. So, kitorang dah gaduh. This is not the first time actually. Sem lps pon pernah gaduh. Tapi pasal isu lain. We make a desicion to sacrifice our friendship. Actually, she means a lot to me (But she's not my girlfren! Jgn salah anggap!). But things must be sacrifice for the sake of others as well as myself! I hope that this fight gonna end soon.

"Apa nak buat... Minggu Kejam Se-Dunia. Jgn terasa..."

Adolf HItler

8 comments:

Anonymous said...

a'kum...amboi ko jai MKS tuuu....takbleh blah....tiber...jgn nk dok heboh2 kat org kekite je....hehehh...ape pun klaka pun ade n sedih pun ade...hehehh...chowsinchi...teruskan meluahkan perasaan...

Anonymous said...

itulah kemanisan dlm berkawan.....

wlaupn pahit...pasti x kan lupa kan?
all people know,
Allah takkan uji hambanya dgn ujian yg x dpt mereka tanggung....

smile....it will make u relax..
: )

Jai said...

Huhu anonymous. Adakah kau dikalangan kiter? Tgk la... klu aku punya authority, akan ku hebohkan "Minggu Kejam Se-dunia" ke seluruh kampus. WAHAHA!

Yup, tak semunya benda pahit akan terus pahit. KAdaNG2 kebenaran pon pahit, tapi hikmahnya akan kita alami secara tidak sengaja.

Hehe... aku pernah jalan2 senyum sorang2. BAjet nak relax kan otak. Skali ada sorang member aku lalu tanya, "Wei jai, ko sakit ke??" Pergh... kejam...

Unknown said...

mahu saja kucungkil apakah yang diorang bahasekan ko jai~ :D i'm not that cruel anyway...

Jai said...

Hui... korang sumer mana boleh tahu apa word tu... nanti habis sumer orang panggil aku cam 2. Kang aku tensen bunuh diri, tak ke terkesima korang sumer? huahuahua...

Unknown said...

motif nak terkesima kau bunuh diri? tapi tak pe, aku akan sempurnakan jenazah ko kalau betul ko nak bunuh diri boleh? hahahah~

Anonymous said...

kehidupan dlm menempuh alam persahabatan memg camtu...itu br MKS...aku pernah kena lagi teruk dr tu so hargai org yg bersama ko...adat berkawan kekadang kita xtau pasang surut emosi seseorang...kekadang kena gak jaga hati sahabat tapi kalo rasa x puas hati just tell the truth coz "sumthng that u hide maybe will hurt others"...

Jai said...

Hehe.. anonymous... ko xyah risau. Aku paham dan aku tahu menghargai pahit manis persahabatan. Setiap saat aku lalui bersama diorang mmg berharga, walaupun ianya pahit. and I also know what is the best for me. ;)