Thursday, June 14, 2007

Summary Sem 3 2006/2007

Kawan aku tegur... "Wei Jai. Bile lagi ko nak update blog ko nie...Aku baca blog ko, best pulak crite2nye...jgn biarkan ianye terkubur ye..." Huhu...okay my fren... hari ni permintaan ko aku tunaikan. huhu... So, summary for this short semester... Sem ni aku banyak isi jadual hidup aku di office mahallah Ali n kat dalam bilik... so, tak de la ape2 event yang menyeronokkan pon...:

CIMB WeaLTH ADvisor BerHad (NSG Premier Consultant) Sem lepas, aku ditegur oleh seorang brother nie.... 'looks' young n good looking... after a long chat, dia cerita pasal kerjaya dia. Unit trust consultant. Sembang2 n dipendekkan cerita, the job can give a chance for you to be a millionaire. So, aku pon start la pegi training company tu... Mula2 tu risau jgk... boleh percaya ke... tapi lps pegi, Okay aje... Tu pon aku ajak sumone very special to accompany me.(^^,) Training dia 2 kali seminggu... N I really mean it, this job really can make u rich. N someday i'm going to be rich, I will have my own BMW 5 series n I'm going to have my grand wedding with my own money! Insyaallah.. (^^,) I'm looking forward to be full time worker in this company. Mudah2an Allah bukakan pintu rezeki. Amin...

RenTeTan ProGram MaHaLLaH ALi & AKHI Project
Sem ni, mahallah Ali lagi ligat buat macam2 program hampir setiap minggu. Start dengan cleanliness campaign, home stay, indoor games, Anual Vision Award (AVA) n banyak lagi...macam aku cakap la... hampir setiap minggu...
AKHI Project pon xnak kalah dengan macam2 program. Kem Ibadah AKHI, Wawasan Desa IPT, Educational Visit & macam2 lagi jugak. Ade beberapa kali program AKHI & MRC Ali bertembung tarikh... so, aku cuba la bergilir2... minggu ni pegi program AKHI, minggu depan pegi program MRC... tapi, ade sekali tu, dah letih sangat... Aku cakap kat diorang MRC & AKHI members, aku ade program lain... last2 that weekend, aku terperap dalam bilik je... main game.. makan.. tidur... lagi best. HuaHuaHua!!

Dunia LAN maHasiswa LeLaKi UIA. (^_^)
Sem ni, aku pindah masuk bilik Muaz, dia ade pasang LAN kat bilik... aku dengar2 kat dlm LAN sangat best sebab ape korang nak sumer boleh dicari... just search or ask for it. Bila aku tengok sendiri, memang sah la ke'best'san nye... Membuatkan aku semakin paham dengan beberapa orang member aku... Hard disk beratus2 GB pon boleh penuh dlm masa beberapa hari je... Jadi, ape yang sangat menarik? sampai aku boleh habiskan masa aku kat depan komputer Muaz semata2? Huhu.. :
  • Korang nak filem ape? crite ape? Sumer boleh dapat kan LAN. Yang Latest, (Pirates of the Caribbean: Dead Men's Chest, Ninja Turtle) Yang lama, (ALi Setan, Mr. Os, Edward's Scissorhand) yang tak keluar lagi pon dah ade... Gambar boleh tahan lawa2 jugak sumer.. Klu rajin search, gambar yang cun lawa pon boleh dapat...xyah beli DVD original... LAN kat UIA sudey.. Cerita2 siri pon banyak... korea, jepun, indonesia... hollywood xyah cakap la. pergh...
  • Aku start main game yang diorang main kat LAN, especially WoW (World of Warcraft) n DotA (Defence of the Ancient) Best betul...Tak payah la aku crite kat sini ye mcmn gameplay nye...Nak tahu lebih lanjut, korg search la kat internet... Cume yang tak tahan, if u are a beginner, there are so many things that u must know n learn before you play it... So, main2 la dulu dgn AI (Artificial Intelligence) game yang dah dicipta...sebelum main dalam dunia LAN... Klu tak, kaw2 diorang kutuk. Macam aku kena... Huhu...

So, sem ni macam aku tak belajar langsung. Dah la ambik satu subject je... makin la aku kuat main sem ni. Lusa dah nak exam, aku still lagi kuat bermain. Huhu... Jai, Chaiyok! Chaiyok! TIme to Study!

2 comments:

Anonymous said...

Akhirnya... Setelah lama aku menanti dengar juga cakap aku ye. Hehehe. Terima kasih sebab menunaikan hajat aku, Jai. Ingat, jangan bagi blog kau ini berkubur.

Anonymous said...

huhu.... xterkubur pon druid oii... cume jarang update je... Klu ade masa n criter, aku update je blog aku nie... ;>