Monday, March 06, 2006

Annual Vision Award 2006

OK!... hari ni aku nak crite lagi satu event yang aku participate for rector's retirement. Nama event ni seperti yang tertera di atas. The following details are:

Date : 4 March 2006 Time : 8.00pm - 12.00am Venue : Main Hall, CAC, IIUM Organisers : MRC Ali, in collaboration with MRC Ameenah

Aku start sibuk dgn event ni sebaik sahaja habis event yg lepas (organized by STADD). Kali ni aku jadi committee Prep n Tech (Prep n Tech lagi...). Nak buat camner, tenaga lelaki lebih diperlukan dalam Prep n tech. Mula2 tu aku tak dela nak interested sangat bila dioffer oleh si Hakim utk jadi sub-comm dia. But when it comes to stage decorating n PA system (konsert setting maa...) aku dah jadik interested. Tambah2 lagi diorang pon buat dinner jugak. tak tahan... Skali lagi aku offer kat "member" aku tu samada dia nak aku tapaukan kat dia ke atau tak. Macam biasa... dia terus setuju. Sanggup datang CAC dari kolej.

Oleh kerana hampir setiap hari CAC was occupied by many other events, kitorang cume boleh start gerak decorate stage pada pagi hari kejadian. However, the night before kitorang still sempat angkat platform and design stage sedikit sebanyak. Bolehla setakat dapat ambik gambaran macamana rupa stage tu bila siap. Aku tak dapat lama kat CAC mlm tu sebab aku ada lagi meeting penting yg perlu aku hadir. Ntah macamana ntah aku pulak yg kena buat modul untuk darjah 5 & 6 Mahir.

Malam tu (3rd March 2006) aku lebih bersama AKHI sekeluarga. Group 1 buat diorang punya final touch diikuti oleh pembentangan modul mengikut kumpulan (founded by me! Sure with help from respective trainers...). Modul aku ok aje, but aku tak rasa mcm modul tu best sangat sebab aku buat "last minutes". Komen Abg Najib, "Klu aku tak consider ko buat modul ni sampai 4 pagi, aku cakap tak best awal-awal lagi." Tak pe... aku terima dgn positif... dia tu pon bukannye reti buat modul sangat (Jgn marah...). Lsp habis meeting tu, ada sedikit discussion dgn Abg Roy n da geng. Sampai mahallah... sembang dgn Wan kejap... pastu... pegi tolong buat replika trophy award (gempak...)... solat... pastu aku pon tdo... preparing myself to face a long, though day tomorrow...

At the morning (4 March 2006), aku bertolak ke CAC. Tak de orang lagi... Meja bulat and kerusi for dinner dah elok terpasang... dlm pukul 11am, aku nampak kelibat pasangan MC and Yad. Aku xde gang... lepak dgn diorang dulu. Muka MC yg sister tu familiar je... ntah kat mana aku pernah nampak aku pon tak ingat. By the way, Yad kata aku terlampau banyak bertanya. Adala dia kata mcm2 lagi. Aku terasa sikit. Sensitif la katakan... Dah aku tak tau... aku tanyala... dia tu kan stage manager. Nanti tak tanya, tak tau pulak. Kang aku tak tau, nanti salahkan Prep n Tech pulak. "Opps...No offense..." that was his@her trademark.

Aku tunggu lama sikit, baru nampak kelibat Hakim... nak marah sebab lambat, aku ni sape... just a sub-comm. Dia tu MRC. So... biar ajela... Klu sub-committee aku, dah lama aku sound. Kitorang terus gerak decorate stage dgn limited committee yg ada. Keadaan makin "meriah" dgn kehadiran MRC Ameenah n da geng. Dalam pukul 2.30pm, baru Abg2 ROVAS and da geng sampai... lambat betul. Tu pon sebab aku kenal sorang Abg. ROVAS yg in charge. Nasib baik kitorang Prep n Tech tak dimarah2 oleh geng2 PC n si Yad tu. Diorang pon terus pasang setting PA system yang aku kata konsert setting tu (2 TV Plasma, 13 Mikrofon, 2 laptop, mixer dan banyak lagi). Aku dan bebudak prep n tech yg lain (ntah ke mana bebudak Prep n tech yg ramai pagi tadi...) tolong diorang setting PA system. Dalam pukul 4pm lebih baru start rehearsal...

Nak dipendekkan cerita, rehearsal habis pukul 7.30pm. Event start pukul 8pm. Aku rushing giler2...nak cari baju melayu satu set lagi...

Event start dlm pukul 9pm. Agak lewat sebab tunggu rector datang. PA system, OK! Lights, OK! MCs, OK! Bebudak dikir barat yg akan buat first show pon dah OK! So... the event start... Annnouncing the arrival of.... Mula-mula start majlis, something wrong with the screen kat projektor dgn TV plasma. Chuak kejap... pastu ok aje... The event just going well i think, except kitorang yang kat blakang stage (termasuk dgn Abg2 ROVAS) ni menglabah habis dgn nak kasi timing visual n audio tepat dgn ucapan MC. First experience main dgn majlis yang macam ni... Abg. Zamri pon kata mcm tu... (macam majlis2 besar penyampaian award yang slalu ditayang kat TV tu...)

Ada la persembahan yang over sikit daripada performers... walaupun start lambat, performance merapu, tapi PC pandai handle flow majlis. Majlis tamat pada pukul 11pm, walaupun dalam tentative majlis akan habis pd pukul 12am. Tahniah untuk itu. Sebagai seorang yg ada experience, saya nampak kekurangan tu memang ada. Tapi, oleh kerana diorang pandai handle flow majlis, things was just great... Ada certain performance tu, suara dia tak kluar... tak tau knape... bagi saya, sth wrong with the mic that he used. Klu kitorang kuat kan lagi mic dia, speaker yg besar tu akan berdengung sampai sakit telinga orang2 yg mendengarnye...

Aku nak criter sikit pasal MC yg aku kata muka dia familiar tu... rupanya dia tu school mate aku masa darjah 1-3. Naik angin dia sebab aku langsung tak ingat nama dia, sedangkan dia ingat nama aku. Ya Allah... mana la aku nak ingat nama kau... dah....... 10 tahun kot aku tak bertegur dgn kau... Sorry la ye... i already can recall ur name now.... she was cute... hope to keep in touch with her...

Esok paginye, pukul 1.30pm baru aku sedar. BTN terlepas... Mentoring pon terlepas... aku tak kisah... badan belum habis letih lagi... tido lagi best. zzzz.....

4 comments:

Unknown said...

ehem ehem... (actually takde idea + takleh nak lame2 blogging, exam dah dekat)

Unknown said...

"Opps...No offense..." that was his@her trademark
-quoted

ko biar betul jai... jantan ke tino tu? haha!!!!!

Irzan said...

;)

Got your link from Zaki's site.

Nice blog. Put up some more pics will ya?

Take care.

Irzan said...

Btw you said you wanted to post in English from the 2nd entry, but failed to do so.

Just can't blog other than Malay, eh? :)