Sunday, March 05, 2006

Rector's Retirement... (I never had a chance to know him...)

Assalamualaiakum... Dah lama tak post blog dalam bahasa Melayu. So... sorry to those who can't understand Malay language. I'm goin' in Malay this time... Sebenarnye... aku ingat nak teruskan blog ni dalam bahasa melayu pada mulanya. tapi bila fikir balik, aku ni blajar kat uia... apa kata aku ambik masa yang ada kat sini untuk improve aku punya english dari semasa ke semasa. betul? any comments? OK! tapi bende yang aku nak crite kat sini ialah pasal rector UIA - Kamal Hasan - akan bersara tak lama lagi. So... banyak la pihak-pihak tertentu yang mengadakan majlis untuk persaraaannya. Aku agak bertuah (bertuah??) pada akhir2 ni sebab aku telah berpeluang untuk involve dlm 2 events tributed to rector. Firstly yang di organize oleh STADD. Tapi aku just jadi performer. So... not actively being a committee. Akhir2 ni jugak aku tak de terikat dgn mana2 aktiviti pelajaran. Sumer dah settle... tapi minggu depan ada balik - 1 assignment and 2 qiuzes 2 go... - Aku tak ingat apa nama event ni sebab panjang sangat.

Aku dan 11 orang yang lain akan perform silat pada hari tersebut:

Date : 28 - 2 - 2006 Time : 5.30pm - 9.00pm Venue : Main Hall CAC, IIUM

Kami diminta untuk training selama 7 hari shj. Hari yg kelapan, the show was on. Mlm tu ada dinner. Agak grand... However, only staffs that actively involved in Co-co was invited. Hai.... bile cakap pasal dinner... caterer import dari luar... buat buffet lagi... aku pon tapau giler2 arr... siap offer and tapau kat "kawan" lagi. Dia on semangat jugak. Sanggup naik motor dari kolej dtg ke CAC nak makan free punya pasal.

7 hari intensive training... Memang kitorang sumer letih giler. Badan sampai sakit2... tari silat la katakan... Dlm tempoh tu, aku banyak miss meeting. Meeting AKHI... Meeting MRC... Walaupon sakit-sakit badan dan sbgnya, kitorang rasa berbaloi sebab diorang menjanjikan kitorang macam2. Nak tau apa diorang reward kat kitorg? RM150 + Tak payah ambik skill class (Tari also considered skills) + Makan minum free sepanjang tempoh latihan + sijil daripada STADD. OKla tu... banyak...

However, we didn't perform very well that night. 7 hari je training... mana cukup maa... Overall, the event was fine... it started late evening - ada majlis khatam Al-Quran, majlis penyampaian award... - Mereka yg dijemput terdiri drp best students, staff CCAC, S-DEV dan mereka yang banyak menyumbang menaikkan nama UIAM. Lepas kitorang perform, kitorang terus pegi makan kat bawah - ada meja khas untuk kitorang. hmm... habis kitong sapu dan tapau makanan... Lepas habis makan minum sumer, aku pegi jumpa "kawan" aku n bagi makanan yg aku tapau kan untuk dia. Lps sembang2, aku pon blah.... sempat terserempak dgn Abg Mizi kat HS cafe.... nasib baik aku dah kenyang. Klu tak, aku dah suro dia belanja aku makan...

No comments: