Tuesday, May 02, 2006

Labour Day - Pesta SMS Hotlink

Semalam, (dlm pukul 9.30am) aku dikejutkan dgn satu msg. Msg tu di'forward' oleh seorang kwn.

"Askum...sila dail *138*2#. Dpt 1000sms free. Tp tolak krdt sringgit. Smpna labour day. Die sah utk arini je smpai kol 11.59pm n utk no maxis ke maxis shj. Hv fun!"

Aku ingatkan apahal la member aku sorang ni tiber2 msg aku. Tak pernah2. Dah la msj dier mcm merepek je. Ada ke maxis nak bagi 1000sms free... heh. Tp aku cube jugak. Benda tak mustahil. Mana tau tauke maxis tu dah untung besar ke... apa ke... alih2 sampai satu lg msg.

"Sila 'reply' * jika anda setuju menerima tawaran ini"

Eh...menjadik la... tak sangka... baik ketul hati kwn aku tu... aku pon pegi check baki... kredit dah tinggal RM 7 lebih. tp...pregh...aku ada sms bundle: 1000. dashyat giler. apa lg. aku pon forward la msg 2 kat sumer kenalan2 maxis yg ada kat dlm 'phonebook' aku. Sayangnye sbb beberapa kenalan rapat aku tak pakai no maxis. Xdapat la aku nak diorang rasa 'happy' mcm apa yg aku rasa time tu. Dlm beberapa minit lepas tu, aku tiber2 jadi bz yg amat sangat melayan sms kwn2 yang ntah mcm2 topik yg dibincangkan. Heh... skali sms dgn 4 orang. Kredit tak jatuh satu habuk pon. Yg jatuh ialah 'sms bundle'nye. Aku dari tak de aktiviti langsung pagi tu, tiber2 jd bz bersms dgn kwn2 sampai pukul 1pm...dgn tak mandinyer... Member yg aku tak pernah msg pon blh forward kat aku mcm2 benda.

Tengahari tu...tiber2 aku heran sebab 'message was not sent' tertera di skrin henset aku. Cuba punya cuba... MMm... line maxis ni dah start hang rupanya... geram betul... peluang aku dpt bls msg member aku jadi makin tipis. Aku dapati member2 aku yg dok kat luar campus ok je msg aku mcm2 benda. Aku pulak yg xdpt nak reply msg diorang. Sampai penuh inbox aku dikerjakan... Ada macam2 gambo haiwan aku dpt. Kreatif betul budak2 nie. Bnyk jugak sms n ayat2 yg menarik. Aku boleh siap salin lagi.

CINTA&KAWAN sdg b'jln2 dlm kmpg. Tiba2 CINTA t'jatuh dlm telaga. KNP?krn CINTA i2 bute,KAWAN pun terjun dlm telaga..KNP?krn KAWAN akn buat apa saje demi CINTA..

"SYABAS" Handphone anda baru saja dlengkapi dengan "PUZZLE GAME". Cara bermain: Lontarkan Handphone anda & susun serpihannya. "Slmt Mencuba"...

Malu nak cakap

segan nak ucap

tapi tak tahan lg rasanye..

I dh jatuh cinta

hebat dilanda rindu

hangat dibakar sayang

I LOVE U..

MALAYSIA

Positive Thinking is like this. A little bird in the sky. U look up & it shits into ur eye. U don't mind & U don't cry. U just thank GOD that pig don't fly...

Dlm hampir pukul 2am, aku masih lg bersms dgn 2 orang member. Time tu sms bundle aku belum ditarik lg. Line maxis pon dah tak braper sesak. Terkejut aku dgr member aku sorang tu... nak kata kuatnye sms... die boleh habiskan 500 bundle...GILE...confirm sehari suntuk die b'sms. tak henti2. Aku habis dlm 200 sms bundle. tu pon dah kire kuat bersms. member yg tgk asyik geleng kepala. Heh...aku tau la ko pakai celcom... jgn jeles...

2 comments:

Unknown said...

OOO........dah de henset ye.. miscall aku 0123106189 takpun mesej bagitahu tu nombor ko bleh?? akhirnye dapat gak bace... adeh... asek kena serang trojan sajor...

Adlan said...

rajin ko copy SMS tu ek?