My Online Readings Follow me on Facebook Follow me on Linkedin Back to Home Follow me on Twitter

2 roads for me to choose...

Posted in

Last night, (it almost midnight) i had a drink with my sister... hmm... nothing much actually. just hang out at HS cafe to have some chat with her. About half n hour chatting... Abe came... he looks tired...

"So... mcmn? ok tak?"

"OK! aje...kau pegi ke tak?"

"Tak pegi... aku mana tahu KAED Audi tu kat mana..."

Hmmm... macamana la si Abe ni boleh jumpe aku kat Cafe HS dgn kak Aeda. Kan dah kantoi... so.... dia selamba orangnye. terus join aku dgn kak aeda bersembang. Kitorang bersembang agak lama jugak... Aku kenalkan kak aeda kpd Abe. Kitorang sembang mcm2 topik. dah nak hampir pukul 12tgh mlm. kak aeda dah balik dulu... tinggal la aku dgn Abe. Kitorang terus bersembang... lbh kurang sampai pukul 1 pg. Mula la bukak criter yg lebih mendalam... kiorang bersembang pasal minah yg kitorang minat kat sini... Hmmm... sayu Abe bercerita psl kisah dia yg bertepuk sebelah tangan... minah tu mcm dah ada laki lain... aku pon lebih kurang jugak... direject jugak.... may be tak seteruk Abe direject... secara amnya sbb diorang ada priority yg lain.

Actualy... agak susah nak decide sbg seorang pelajar yg nak mengisi sesuatu dlm diri, disamping belajar... kena pilih.... nak couple... or nak aktif... sy pon pernah ada pengalaman... ia tentang komited... tak boleh campur aduk antara dua benda ni. Klu campur aduk... salah satu akan terabai... Abe kata aku masih boleh pilih antara dua ni... samada nak aktif di UIA ni, atau nak luangkan lebih masa kpd si dia (Klu ada la!). kena fikir jugak... dalam masa yg sama, belajar kena konsisten... jgn bagi masalah luaran blh ganggu study. Bagi Abe, dia dah susah nak luangkan masa kpd si dia... tu yg dia terpaksa lupakan awek tu.

So...bagi aku... aku tengok dulu GPA sem ni mcmn... klu elok... or average... ada jalan yg akan aku pilih antara dua ni. Aku pon belum pasti samada si B tu dah berpunye ke...(Abe kata belum lagi...) dia tu suka ke kat aku... nak lagi ke dia kat aku.... layak ke aku untuk dia... mcm2 lagi la.... Aku pon boleh jadi aktif klu aku nak.... pengalaman kat matrik dulu dah banyak... MSCC.... McHUSS... PSSGM... McLEAD pon aku pernah rasa... hmm...Kat sini... ada MRC... kolej ALI punya MRC mcm best... SRC pon ada... tunggu dan lihat la GPA aku tahun ni mcmn...

0 comments: